توزیع ۱۱۰ عدد کرسی برقی در منطقه زلزله زده

توزیع ۱۱۰ عدد کرسی برقی در منطقه زلزله زده

گام بعدی ما

سرمای منطقه زلزله ورزقان شبها بسیار شدید می شود و بخاریهای توزیع شده قادر به گرم کردن چادرها نیستند .

در طی روزهای گذشته حتی بخاریهای برقی که با توان ۱۵۰۰ وات به بالا در بین مردم توزیع شده اند نه تنها نتوانسته است محیط چادر را خصوصا برای کودکان و نوزادان گرم نماید بلکه موجب آتش سوزی نیز گردیده است . در طی ده روز گذشته و با بازدید از روستاهای مشابه منطقه زلزله زده متوجه شدم که بطور سنتی در مناطق کوهستانی از کرسی های چوبی برای عبور از شبهای زمستان استفاده می شود کرسی ها در گذر زمان اکنون به جای منقل ذغالی از هیترهای برقی کم مصرف بهره می برند و جالب آنکه حتی یک لامپ ۲۰۰ وات رشته ای ( لامپ های پر مصرف قدیمی ) نیز به راحتی قادر به گرم کردن یک کرسی ۸۰ در ۸۰ می باشد .

در جلسه هماهنگی که برگزار شد تصمیم بر آن گرفته شد که گروه نجات موج پیشرو با همکاری جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران  با کمکهای جمع آوری شده مشترک برای خانواده های زلزله زده ۱۱۰ کرسی خریداری و از دو هفته آینده در سطح منطقه با همکاری هیئت جان نثاران ابا عبدالله حسین توزیع نمائیم .

امروز به لطف خدا ۱۱۰ کرسی سنتی در ابعاد ۸۰ در ۸۰  و ۶۰ در ۶۰ را برای توزیع در میان خانواده هایی که کودک خردسال و یا بیمار در منطقه زلزله زده دارند سفارش ساخت دادیم و اگر سازنده بد قولی نکند دو هفته آینده آنها را در منطقه توزیع خواهیم نمود

مهندس علیرضا سعیدی

دبیر جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران / موسس تیم نجات موج پیشرو

دسته ها: گزارشهای رسمی
جمعه، ۵ آبان، ۱۳۹۱ | 07:53 |

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ eighty six = eighty nine