پیشنهاد ۲ واحد درسی مدیریت بحران برای دانش آموزان و دانشجویان

پیشنهاد ۲ واحد درسی مدیریت بحران برای دانش آموزان و دانشجویان

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، پیشنهاد گنجاندن ۲ واحد درسی مدیریت بحران و کمک‌های اولیه در همه مقاطع تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان را به وزرای آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات ارائه کرد.

به گزارش مهر، ۱۴ کارگروه تخصصی مدیریت بحران از سوی وزارت کشور ایجاد شده است که موظفند به‌منظور کاهش خطرات و آسیب‌پذیری مردم در زمان حوادث و بحران برنامه‌ریزی لازم را برای ایجاد آمادگی و کاهش خطرپذیری جامعه انجام دهد.

دکتر پیرحسین کولیوند رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همسو با مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور و مفاد ۱-۵ از شرح وظایف کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی کشور پیشنهاد کرده است تا ۲ واحد درسی مدیریت بحران و کمک‌های اولیه در همه مقاطع تحصیلی دانشگاهی و همچنین مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش گنجانده شود.

وی در نامه‌های جداگانه به دکتر علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش و دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آنها خواست تا با توجه به امکان بروز حوادث مختلف در کشور و همچنین حفظ آمادگی و نهادینه کردن فرهنگ خود امدادی و مدیریت بحران، نسبت به عملیاتی‌کردن مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور اقدام کنند.

دسته ها: اخبار
پنج شنبه، ۱۱ دی، ۱۳۹۳ | 13:09 |

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

eighty + = eighty five