مدیریت بحران کشور برای مقابله با حوادث باید منسجم باشد

مدیریت بحران کشور برای مقابله با حوادث باید منسجم باشد

شهرقدس – ایرنا – دبیرکل جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران، تاکید کرد: مدیریت بحران کشور باید انسجام، وحدت و هماهنگی لازم را برای مقابله با حوادث و بلایایی طبیعی داشته باشد.

 ˈعلیرضا سعیدیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : در حال حاضر امدادرسانی مطلوب به مصدومان و حادثه دیدگان حوادث غیرمترقبه انجام نمی گیرد و مسوولان مربوطه باید اقدام جدی برای رفع این معضل انجام دهند

وی اظهار کرد: این مجموعه باید از تجهیزات و امکانات پیشرفته بهره مند باشد و وسایل مورد نیاز را در اسرع وقت به محل وقوع حادثه اعزام کند تا ضمن ارائه خدمت مطلوب از دغدغه و نگرانی مردم نیز بکاهند .

وی با اشاره به اینکه اسامی و اطلاعات کامل افراد متخصص در زمینه های مختلف همچون آواربرداری در اختیار مدیریت بحران کشور نیست، اظهار کرد: اگر این اطلاعات در دسترس قرار داشت نباید عملیات جستجوی راننده و بیل مکانیکی مدفون شده در گل و لای در معادن شهرقدس، چندین روز طول می کشید.

سعیدی بیان کرد: متولیان این بخش باید از اینگونه حوادث و سوانح، درس بگیرند تا خدمات مورد نیاز در اسرع وقت در اختیار حادثه دیدگان قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران، آموزش را مهمترین راهکار برای مقابله با حوادث و سوانح غیرمترقبه دانست و از مسوولان این بخش تقاضا کرد توجه و اهتمام بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی اظهار کرد: مناطقی که دارای اراضی ماسه ای و سطح آب بالا باشد نظیر مناطق شمال کشور مستعد بروز حوادث مدفون شدن افراد هستند و عملیات حفاری در این مناطق باید با دقت بیشتری انجام گیرد.

سعیدی بیان کرد: عملیات حفاری برای طرح های عمرانی نظیر فاضلاب و یا دفن دستگاهای تصفیه فاضلاب در درون خاک در مناطق ساحلی باید با اتخاذ تدابیر لازم انجام گیرد تا جان کارگران به خطر نیافتند.

یک کارگر معدن شن و ماسه در شهرقدس و راننده بیل مکانیکی هفته گذشته در زیر خروارها گل و لای و لجن مدفون شد.

تلاش برای جستجوی جسد این کارگر پس از چندین روز با صرف انرژی فراوان و هزینه های بسیار زیاد به نتیجه رسید.

دبیرکل جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران به صورت اتفاقی در روز پنجم حادثه به محل واقعه دعوت شد و با راهنمایی های ایشان جسد کارگر روز ششم از گل و لای خارج شد و این موضوع موید بهره گیری بموقع از افراد متخصص در حوادث غیرمترقبه است.

دسته ها: اخبار
سه شنبه، ۲۶ آذر، ۱۳۹۲ | 11:36 |

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ fifty eight = sixty eight